Televize a reklama

Jaké je to vlastně dívat se na film v televizi? A jaký je poměr reklam ve vysílání komerční televize? Někteří to už ani nevědí, nevzpomínají si, protože televizi opustili.

Většinou jde o filmy dabované, takže se v podstatě jedná jen o polovinu původního filmu. Zásadní rozdíl však spočívá v rozdělení filmu reklamními bloky. Kolik jich je, a jaký je jejich poměr vůči filmu? Podívejme se například na vysílání filmu Harry Potter a Fénixův řád v sobotu 6. 10. 12 ve 20:20 na Nově.

Když měl film začínat, běžel ještě předchozí pořad. Ještě první šestiminutový reklamní blok s ukázkami dalších pořadů a už začal příběh z Bradavic. Ten byl rozdělen do šesti průměrně dvacetiminutových částí a reklamní bloky mezi nimi trvaly průměrně něco přes osm minut. Chodíte-li během reklam na toaletu, v průběhu tohoto příběhu o čarodějnickém učni jste měli dostatečnou šanci, 6x po 8 minutách. Reklamy tedy zabíraly takřka 30 % vysílacího času. Neboli 1 minuta reklamy připadla asi na 2:27 filmu. Samotný film ještě občas narušovaly upoutávky na jiné pořady v dolní části obrazovky. Vše završily ustřižené titulky, asi aby zbylo více prostoru na další reklamy. Ale nedívejte se, když je to zadarmo.

Poměr reklamy a filmu: 1 : 2,45

Jednotlivé části: film: 19, 23, 24, 13, 21 a 20 = 120 minut; reklamy a jiné vysílání: 2, 6, 7, 9, 8, 8 a 9  = 49 minut